Indhold:
Vejledningsdokumentet
De Fælles Rejseregler
Værd at vide om Rejsekort
Sådan ser kort og billetter ud
Sådan køber du billetter
Zoneoverblik
Velkommen til Movias Rejsehåndbog
Rejsehåndbogen er et opslagsværk forbeholdt ansatte og samarbejdspartnere, hvor man kan søge viden om zoner, regler, billetter og kort.
Her kan man læse om de forskellige typer rejsehjemmel, kunderne kan bruge til deres rejser med bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, og hvordan de bruger dem rigtigt.
Vær opmærksom på, at det i sidste ende altid er kundens ansvar at have korrekt og gyldig rejsehjemmel, men det er vigtigt at kunne hjælpe og vejlede dem.
Sådan hjælper du kunderne
Som frontpersonale i bussen er det din opgave at være med til at sikre glade og tilfredse kunder, og det gør du bedst ved at hjælpe dem så godt som muligt, når de har spørgsmål.
Her får du nogle gode ideer til, hvordan du kan yde en god og ensartet service.
God kundeservice er:
- At vejlede i hvor kunden kan få hjælp samt hvor de kan købe billetter (Rejseplanen, DOT Billetter app, SMS-billetter m.m.)
At forsøge at betjene alle kunder ens, men samtidig tage hensyn til den enkeltes ønsker og behov.
- At være bevidst om, at din indsats er med til at sikre, at kunden kommer igen.
- At lytte til kunden og give kunden ekstra informationer, hvis kunden har brug for det.