Spring menu over
Billede af elbus i landlige omgivelser. Foto: Ulrik Jantzen

Movias Rejsehåndbog

Indhold:

Vejledningsdokumentet

De Fælles Rejseregler

Værd at vide om Rejsekort

Sådan ser kort og billetter ud

Sådan køber du billetter

Zoneoverblik

 

Velkommen til Movias Rejsehåndbog
Rejsehåndbogen er et opslagsværk forbeholdt ansatte og samarbejdspartnere, hvor man kan søge viden om zoner, regler, billetter og kort.

Her kan man læse om de forskellige typer rejsehjemmel, kunderne kan bruge til deres rejser med bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, og hvordan de bruger dem rigtigt.

Vær opmærksom på, at det i sidste ende altid er kundens ansvar at have korrekt og gyldig rejsehjemmel, men det er vigtigt at kunne hjælpe og vejlede dem.

Sådan hjælper du kunderne
Som frontpersonale i bussen er det din opgave at være med til at sikre glade og tilfredse kunder, og det gør du bedst ved at hjælpe dem så godt som muligt, når de har spørgsmål.

Her får du nogle gode ideer til, hvordan du kan yde en god og ensartet service.

God kundeservice er:

  • At vejlede i hvor kunden kan få hjælp samt hvor de kan købe billetter (Rejseplanen, DOT Billetter app, SMS-billetter m.m.)
    At forsøge at betjene alle kunder ens, men samtidig tage hensyn til den enkeltes ønsker og behov.
  • At være bevidst om, at din indsats er med til at sikre, at kunden kommer igen.
  • At lytte til kunden og give kunden ekstra informationer, hvis kunden har brug for det.

Aktuelt

Cykel med i bussen: Fra 1. juli 2022 og 1 år frem er det muligt at tage sin cykel gratis med i alle Movias busser og Lokaltog. Det er allerede gratis i S-tog. Der vil dog stadig være brug for cykelbillet eller cykelpladsbillet i hhv. Metro og DSB InterCity-, InterCityLyn-, Lyn+ og regionaltog. Læs mere her

Kontakt

Vi opdaterer løbende håndbogen, så den altid er aktuel. Har du ris eller ros til Rejsehåndbogen? Skriv til kunder@moviatrafik.dk. Vi vil rigtig gerne høre fra dig. Venlig hilsen Trafikselskabet Movia