Betaling ved telefonbestilling

Du kan bestille dine flextur med en digitale kundeprofil, eller du kan også vælge at tilmelde dig flextur og betale alle dine ture samlet en gang om måneden på faktura.

Bestilling på telefon med kontant betaling til chaufføren

Chaufførerne tager kun imod lige penge, og betalingen skal ske ved turens start.

Bestilling på telefon med en digital kundeprofil

Ture kan bestilles i Movias kundecenter ved at oplyse af dit kundenummer til din digitale kundeprofil. Det gælder også faste ture og forældre-barn ture.

  • For at bestille skal du have oprettet dig som onlinekunde på movia.flextrafik.dk
  • Betaling vil blive trukket på det betalingskort, der er tilknyttet din kundeprofil.
  • Når du vælger at bestille telefonisk, får du ikke 10 pct. rabat, som du opnår ved selv at bestille online
  • Husk at have dit kundenummer klar ved telefonbestilling.

Du kan som onlinekunde med fordel bestille dine ture på internettet via selvbetjeningen på siden movia.flextrafik.dk eller appen ”Flextrafik”.

Du kan finde mere information om, hvordan du bestiller online m.m. under menuen ’videoguides til selvbetjening’. Her kan du også finde vores videoer, som guider dig igennem oprettelse, bestilling og afbestilling.

Bestil telefonisk og betal på faktura
Ønsker du at anvende denne måde at betale for kørte flexture, skal du ringe til Movias Kundecenter, og bede om at få tilsendt et tilmeldingsskema, der skal sendes retur til Movia. Når vi har modtaget dit tilmeldingsskema, vil du modtage et velkomstbrev med dit kundenummer. Hvis du ved tilmelding angiver et mobilnummer, vil du som supplement til velkomstbrevet også modtage en SMS-besked med dit kundenummer.

Du skal oplyse dit kundenummer, når du ringer og bestiller en flextur, og du vil modtage en månedlig faktura for betalingen af dine ture. Der kan også bestilles faste ture og forældre-barn ture.

Du kan anvende denne løsning, selvom du allerede har en digital kundeprofil, men du opnår kun 10 pct.  rabat, hvis du bestiller flexture online og benytter kortbetaling.

Oprettelse:

  1. Når du har aftalt med en Movia medarbejder, at du gerne vil oprettes til flextur med fakturabetaling modtager du et brev i E-boks (pr. brevpost for kunder, der er undtaget digital post) med tilmeldingsskema, handelsbetingeler og privatlivspolitik.
  2. Du skal acceptere handelsbetingelserne og skrive under på, at du har læst Movias privatlivspolitik og handelsbetingelser, derefter sendes ansøgningsskemaet retur til Movia
  3. Når du er oprettet hos Movia, modtager du et velkomstbrev med kundenummer, som du skal oplyse, når du ringer og bestiller dine flexture
  4. Angiver du et mobiltelefonnummer sender vi dig en sms-besked med dit kundenummer, når du er oprettet som kunde. Fremadrettet vil du også modtage en sms-påmindelse om de flexture, du har bestilt.

Bestilling:

  1. Du ringer til Movias kundecenter på telefon 70 26 27 27 og bestiller din flextur hos en medarbejder ved at oplyse dit kundenummer.

Betaling:

  1. Hver måned modtager du en faktura på betaling for de kørte ture, og du har mulighed for at tilmelde dig en fast betalingsserviceaftale.