Når du opretter en ny kundeprofil, eller hvis du får et nyt betalingskort, skal du tilknytte dit betalingskort til din kundeprofil. Det gør du på selvbetjeningen her ved at vælge 'min bruger' i under 'menu'.
Det betalingskort du ønsker at benytte til betaling for dine rejser med flextur skal to-faktor-godkendes via NETS 3-D Secure. Dette krav er Movia forpligtet til at efterleve i følge Lov om betalinger. Du kan derfor ikke tilmelde dit betalingskort på din kunde profil, hvis du ikke har en af følgende løsninger:
- MitID
- Godkendelse med engangskode, som du modtager i en SMS-besked. Opret dit betalingskort til denne løsning ved at klikke her.
Du kan læse mere om sikkerhedsløsningen 3-D Secure på Nets hjemmeside.
Hvis din betaling for kørte ture ikke er modtaget, bliver din kundeprofil spærret, og du modtager en påmindelse. Du kan ikke bestille flere ture online, før du har betalt det udestående beløb. Alle bestilte ture slettes løbende uden varsel.
Du skal være opmærksom på, at eventuelle skyldige beløb ikke trækkes automatisk, når du opdaterer dit betalingskort.