Råd og Regler

Ofte stillede spørgsmål og svar:

Jeg har bestilt en flextur, hvornår bliver jeg hentet?
Du skal være klar ved din kantsten 5 minutter før det oplyste afhentningstidspunkt og der kan gå op til 15 minutters ventetid efter det oplyste afhentningstidspunkt. 

Mine planer har ændret sig, kan jeg ændre en allerede bestilt flextur?
Ja, det kan du godt. Det kræver, at du sletter turen og bestiller en ny tur. Du kan afbestille din flextur på din online brugerprofil. Du kan finde hjælp i videoen ”Sådan afbestiller du din flextur”. Du kan også kontakte Movia på tlf. 70 26 27 27.

Jeg er ikke blevet hentet til tiden, hvad gør jeg?
Hvis din flextur er mere end 15 minutter forsinket, og du ikke er blevet kontaktet, skal du ringe til flextrafik på tlf. 70 26 27 27, telefonen besvares hele døgnet.

Jeg kan ikke få lov til at bestille en flextur online, hvad gør jeg forkert?
I de fleste tilfælde skyldes det, at du har fået et nyt betalingskort. Du skal huske at opdatere kortoplysningerne, ellers kan vi ikke trække betaling for de kørte ture. Du kan først bestille ture igen, når vi har modtaget din betaling.

Jeg har glemt min pinkode til min kundeprofil, hvad gør jeg?
Hvis du har glemt din pinkode, kan du ringe til Movia på 70262727.

Fik du ikke besvaret dit spørgsmål her, så kan du læse mere i FAQ'en til flextur.