Kundehenvendelser
Når du ringer eller skriver til Movia med ris/ros, klager og spørgsmål, ansøger om rejsegaranti m.v.
Formål
- at besvare dine henvendelser og betjene dig som kunde i Movia
- at opfylde vores journaliseringspligt
- at foretage udbetalinger til dig, når du har krav på refusion, udbetaling af rejsegaranti m.v.
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
- Almindelige personoplysninger: Navn og kontaktoplysninger, kontonummer, foto, oplysning om din rejsehjemmel (f.eks. mobilprodukt, rejsekort), din rejse/lokation, oplysning om førtidspension og pensionsoplysninger
- Følsomme oplysninger; Relevante oplysninger i forbindelse med din rejse eller rejsehjemmel, såsom; ledsagekort, oplysning om hjælpemiddel etc.
- CPR-nummer: For at vi kan udbetale via NemKonto
Kilder
Vi indsamler oplysninger fra følgende kilder:
- Direkte fra dig, når du henvender dig til os via telefon, mail, brev eller DOT Facebook.
- DSB/Metro/Rejsekort A/S, hvis det er nødvendigt for at behandle din henvendelse.
Behandlingsgrundlag
Vores retsgrundlag for behandlingen er:
- Databeskyttelsesforordningens Artikel 6.1.e
- Databeskyttelsesforordningens Artikel 9.1.f
- Databeskyttelseslovens § 11 (CPR-nummer)
Modtagere
Vi kan dele dine personoplysninger med:
- Pengeinstitut eller NemKonto, hvis du skal have udbetaling fra os.
- DSB/Metro hvis det er nødvendigt for at svare dig.
Opbevaring
Vi vil opbevare personoplysninger så længe det er nødvendigt til de formål, der er nævnt.
- Korrespondance opbevares i vores journalsystem indtil dette er afleveret til Statens Arkiver. Det sker for tiden ca. hvert 5. år.
- Oplysning om udbetalinger til dig opbevares i det aktuelle år + 3 år, da vi har pligt til at opbevare bogføringsmateriale.