Ambassadører i front for bussen i Movias nye kulturkampagne

25. okt 2017

MOVIA NYT: Siden sommerferien har passagererne kunne møde en række kulturpersoner på de digitale reklameflader i mange af Movias busser. Under mottoet ”oplevelser starter i bussen” har ambassadørerne lagt person og egne ord til deres faste buslinje i A- og S-busnettet og fremhævet yndlingssteder og kulturoplevelser på ruten.

Siden sommerferien har passagererne kunne møde en række kulturpersoner, som produceren Eloq, radiovært på 24syv Keith Lohse, og redaktør og aktivist Emma Holten på de digitale reklameflader i mange af Movias busser i hovedstadsområdet og i Roskilde, samt på de sociale medier. Hver ambassadør har under mottoet ”oplevelser starter i bussen” i en kort video lagt person og egne ord til deres faste buslinje i A- og S-busnettet og fremhævet yndlingssteder og kulturoplevelser på ruten.

Videoerne er en del af Movias nye kultursatsning i samarbejde med mediehuset Soundvenue under konceptet: Soundvenue guider dig til kulturen, Movia bringer dig til kulturen. Ideen har været at vise, at busserne i A- og S-busnettet binder byen sammen på tværs af tog og metro, og med de forskellige ambassadører som autentiske talspersoner for den buslinje, de selv benytter, at synliggøre, at bussen er et attraktivt transportmiddel for alle.

Kampagnen er rettet mod de 16-35 årige og udgives i et indholdsunivers på soundvenue.com, via Soundvenues sociale medier og i en kortere udgave i skærmene i mange af Movias busser, hvor de når ud til knap 10 mio. passagerer om måneden. Og at dømme på modtagelsen af indholdet, har kampagnen ramt plet: hver video er indtil videre blevet set mellem 60.000 og 120.000 gange på Facebook, og kommentarsporene vidner om en rigtig god modtagelse hos målgruppen.

Mandag 23. oktober udkom seneste skud på stammen af indholdsvideoer i Movias kulturkampagne. Den kendte, vietnamesisk-fødte restauratør og kogebogsforfatter Anh Lê tager, som ambassadør for linje 6A seerne med forbi blandt andet de friske råvarer i Torvehallerne og åndehullet Botanisk Have. Om sin deltagelse udtaler Anh Lê selv: ”Jeg har valgt at være med i det, ganske simpelt fordi jeg synes, at vi i Danmark har fantastisk god og velfungerende offentlig transport, der er effektiv, ren og ‘venlig’”

Du har mulighed for at se alle videoerne på YouTube ved at følge dette link: https://www.youtube.com/channel/UCFhd284usfBx_zE07rTUfAA


Movia er Danmarks største trafikselskab med mere end 215 mio. passagerer om året på vores knap 450 buslinjer, 10 lokalbanestrækninger og fem Flextrafik-ordninger. Movia er ejet af 45 kommuner og to regioner på Sjælland. I samarbejde med kommuner og regioner rådgiver og planlægger vi kollektiv transport på tværs af bus, lokalbaner og Flextrafik. Den kollektive transport understøtter kommunernes og regionernes visioner for vækst, bosætning, placering af arbejdspladser og mobilitet. Movia bistår kommuner og regioner med at sikre, at den kollektive transport er en attraktiv og miljøvenlig velfærdsservice for borgerne. Movia er en offentlig virksomhed og reguleres af lov om trafikselskaber.