Nyheder

 

 

Nyheder

5. maj 2021

Movia oplever desværre flere og flere eksempler på, at chauffører uden videre kører borgere til den adresse som borger oplyser og ikke til adressen på skærmen – og uden at kontakte trafikstyringen! Dette er naturligvis ikke i orden, og det udløser en brist på 1000 kr, hvis det opdages.
Husk at du skal køre borgeren til adressen på skærmen - vil borgeren til en anden adresse, skal du ALTID ringe til trafikstyringen først! Der kan i værste fald være tale om en dement borger, der ikke ved hvor vedkommende skal hen.

 

4. maj 2021

Ny selvbetjeningsløsning til chauffører og vognmænd.

I et forsøg på at gøre jeres hverdag mere effektiv og mindske jeres ventetid i en eventuel telefonkø begynder Movia at tilbyde selvbetjeningsløsninger via. telefonen.

I første omgang er der åbnet for muligheden for at få tilsendt bro-koder på SMS, når man får en tur, hvor man har behov for bro-koder.

Det fungerer således: Der er kommet et nyt menuvalg (tast 4), når I ringer ind på vognmandslinjen. Når I har tastet 4, er der i første omgang kun en valgmulighed (tast 1) for bro-koder.

Når man taster 1 for bro-koder, bliver man bedt om at indtaste sit vognløbsnummer og nummeret på det stop, der indeholder en rejse over Storebælt.

Herefter bliver rejsen valideret, og der bliver sendt 2 bro-koder som SMS til det telefonnummer, der er tilknyttet vognen.

Vi håber, I vil blive glade for dette.

 

28. april 2021

Vedr. liftvogne: 

Jf. udbudsbetingelserne skal der i liftvogne forefindes et dobbeltsæde lige bagved chaufføren. Det er nødvendigt for, at vi kan køre alle typer af kunder.

 Ved den seneste tids kvalitetsopfølgninger, har vi desværre konstateret, at der i mange af liftvognene ikke er et dobbeltsæde, og operatøren lever derved ikke op til kravene i kontrakten med Movia.

Movia er klar over, at montering af et dobbeltsæde eller ekstrasæde ved siden af det normale sæde kan besværliggøre fastspænding af den forreste kørestol. Vi har derfor selv forsøgt flere forskellige opstillinger i liftvogne, og det kan godt lade sig gøre.

Kommer der enkelte tilfælde, hvor dobbeltsædet er i vejen for korrekt fastspænding af kørestolene, skal chaufføren stole om.

Movia gør opmærksom på, at det er misligholdelse af den indgåede kontrakt, såfremt man i liftvogne ikke er i stand til at tilbyde et dobbeltsæde til en kunde, og vi vil i den kommende tid øge vores fokus på dette ved kvalitetsopfølgninger.

 

26. april 2021

Sundhedsmyndighederne anbefaler, at personer der er vaccineret mod Covid-19 stadig anvender mundbind i det offentlige rum.
Flexchauffører, der er vaccinerede, skal derfor stadig anvende mundbind som hidtil.

Læs mere her

 

 

9. april 2021

Udbud af garantibiler er offentliggjort
Udbud af garantibiler FG11 er netop offentliggjort – se mere her : https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9375950f-53e0-4d54-a58a-99c82f748176/homepage

Movia afholder informationsmøde om udbuddet onsdag d. 21. april 2021 kl. 12:00 - 13:00. Mødet afholdes online via Teams.

Tilmelding er nødvendig og skal ske senest mandag d. 19 april 2021 kl. 12:00 til operatorer@moviatrafik.dk - Efter tilmelding sendes et mødelink.

 

 

 

7. april 2021

Transportministeriet lemper krav til antal passagerer i den kollektive Trafik

Transportministeriet har den 6. april 2021 lempet kravet til, hvor mange passagerer der må være i den kollektive trafik. For Flextrafik betyder det, at vi overgår til de operationelle retningslinjer igen.

Det betyder følgende:

 

Type 1/2 vogne har forsædet spærret, og der kan være to på bagsædet.

 

Type 3 vogne har forsædet spærret, og der kan være to på bagsædet samt en kørestolsbruger.

 

Type 4/5/6/7 vogne har forsædet spærret, og der kan være to passagerer eller en kørestol pr. sæderække.

 

Rengøring og håndhygiejne er fortsat meget vigtigt. Vognenes interiør skal vaskes i sæbevand og aftørres med sprit bagefter - hver dag! Chauffører skal fortsat bære mundbind eller visir og spritte hænder efter hver kunde.